РЕЗИЛИАНС ПОДХОД ПРИ СУПЕРВИЗИЯ НА СПЕЦИАЛИСТИ ОТ ОТДЕЛ „ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО“

Автори

Ключови думи :

супервизия, резилианс подход, социалнопедагогическа работа, специалисти от отдел „Закрила на детето“, клиенти, деца и родители в риск

Абстракт

Настоящата статия цели определяне характера на връзката между супервизията и резилианс подхода в практическото ѝ прилагане при специалисти от отдел „Закрила на детето“. Супервизията е разгледана теоретично, като е изведена възможността за нейното концептуализиране през различни теории. В тази връзка е представен подходът резилианс като еклектична концепция за подкрепа чрез силните страни на личността. Теоретично са изведени фактори за резилианс, които помагат на хората за справяне след преживени травматични събития. Супервизията е разгледана теоретично и емпирично в две полета за подкрепа. Първото е емоционална подкрепа на супервизора към чувствата и преживяванията на супервизирания специалист и повишаване на професионалните му компетентности. Второто поле цели индиректна подкрепа към клиента на социалнопедагогическа помощ при работата по случай. Емпиричното проучване е качествено изследване на ежемесечни доклади от проведени супервизии с 45 специалисти, работещи в отдел „Закрила на детето“ към дирекция „Социално подпомагане“ в област Пазарджик и област Пловдив за период от една година.

Авторска биография

  • Автор: Яна Станева, Софийски университет „Св. Климент Охридски"

    Главен асистент, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата.

    Научни интереси: социална педагогика, социална работа, резилианс подход, супервизия

    Web of Science ResearcherID: 4402570

    E-mail: jpstaneva@uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

30.09.2023

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания