Влиянието на различните комуникационни канали върху създаването и развитието на трайни нагласи в подрастващите към класическата музика – нови реалности и възможни подходи
Ключови думи :
музика, публика, образованиеАбстракт
Проблемът за формирането на нова и млада публика в последното десетилетие е сериозно обострен. Ако в началото на социалната изолация се търсеше отговор на въпроса до колко тя може да се превърне в така очаквания нов тласък за промяна на нагласите и формиране на желания и потребности в подрастващите за досег с култура и в частност с музикалното изкуство, то сега въпросът е не може ли, а как това да се превърне в иновативен подход за решаване на проблема. Убеждаващата комуникация формира нагласи, знания и потребности. Доброто образование е гаранция за превръщането на подрастващия в пълноценен гражданин на обществото ни. Родителят, учителят, артмениджърът са обществените позиции, които трябва да приобщят подрастващия към класическата музика. Комуникационните канали трябва да бъдат преформатирани, а образователните цели преформулирани, за да има адекватна реакция на нагласата за подобряване на личната ни и обществена комуникация към изкуствата и в частност към музиката.