Успешни кариерни истории – Мила Стоянова

Да бъда учител винаги е било призванието, което съм усещала като най-смислен и социално значим принос, на който да посветя отдадеността в работата си. Вярвам, че всеки млад човек има нужда от силен, амбициозен и целеустремен пример, който да следва. За мен е привилегия ежедневно да бъда този пример за моите ученици. Правя го с голямо чувство на отговорност, самокритичност, обич, топлина, възхищение и уважение към индивидуалността и потенциала на всяко дете.

 Професионалният ми път започна още през третата година на следване в бакалавърската програма на СУ „Начална училищна педагогика с чужд език“ с практика като учител по английски език в подготвителен клас в Частно начално училище „Питагор“, а с дипломирането ми с отличие през следващата година поех випуск с две паралелки първи клас, с които заедно израснахме през следващите десет години.

Училището, в което продължавам да работя и към днешна дата, увеличи бройките на паралелките във всеки випуск и започвайки като начално, премина през статут на основно, а вече е и средно такова, предлагащо продължаващо качествено образование на учениците от подготвителен до дванадесети клас. От новата учебна година отново поемам класно ръководство на четвърти клас за трети път през последните десет години, в които паралелно с преподавателската дейност активно развивам и чуждоезиковото обучение, ръководейки методическото обединение на учителите по чужд език в начален и прогимназиален етап.

В качеството си на председател на обединението координирам въпроси от всякакъв организационен характер, включващи избиране на учебни системи, апробирането им в класната стая, поръчка на учебни помагала, организация при провеждане на събития, национални и международни изпити, наблюдения на уроци, методическа и лидерска подкрепа на колектива, проследяване, анализ и предлагане на мерки за развитието на чуждоезиковото обучение във всеки етап, провеждане на интервюта и открити уроци за оценка на кандидати, желаещи да преподават в училището, подготвяне и представяне на отчети за дейността на обединението два пъти в годината, организиране на срещи на преподавателите по английски език, координиране и провеждане на кампании за закупуване на чуждоезикова детска литература и стимулиране интереса и активността на учениците като млади читатели.

Като действащ лидер към „Международната награда на херцога на Единбург“ подкрепих един от участниците си на ниво „злато“ да предложим проект в полза на общността и да създадем училищна библиотека, за която се грижа вече пета година, посрещайки учениците и организирайки кампании за даряване на книги и обогатяване на материалната база.

Създател съм на авторски формат за правопис на думите в английския език, който всяка година обединява всички класове в седмица, посветена на активна изява на учениците с умението да буквуват (спелуват) специално подбрана лексика, част от задължителния списък на детските изпити към университета Кеймбридж.

Автор съм на детската книжка The Story of Spelling Pie и едноименната пиеса, представена пред публика през 2021 година. Създадох и развих извънкласната дейност Ателие „Приказен театър“ на английски език, започвайки със седем деца преди пет години, преминавайки през представянето на Mary Poppins, Hansel and Gretel, Jack and the Beanstalk, The Shoemaker and the Elves, The Little Red Hen и Cherry-Berry Pie Land, които са само малка част от музикалните представления на сцена през последните години, а преди година  Ателието постави мюзикъла TheWizard of Ozна голямата сцена на Народен театър „Иван Вазов“ пред пълна зала от 800 човека.

Организацията на проект в подобен мащаб предостави на учениците от първи до четвърти клас изключителната възможност да работят професионално със специалисти от различни области, включващи репетиции с музиканти, вокални педагози, хореографи, сценографи, художници и професионални актьори. За екипа от преподавателите, работещи по проекта, последната учебна година беше изключително ценен опит в обединяването зад идея, по-голяма от индивидуалността на всеки учител, а в същото време, съчетаваща най-силните страни на личните и професионални качества на всеки.

С придобитата следдипломна квалификация по „Педагогическа психология“ и магистратурата „Артистични психо-социални практики и психодрама“ надградих познанията си в сферата на психологическите науки, а втората семестриално завършена магистратура „Лидерство и мениджмънт в образованието“ бе резулат от проучване на различни възможности за продължаваща специализация за заемане на ръководни позиции в институциите от сферата на образованието.

Участник съм в чуждоезиковото издание на конференция „Училище за бъдеще – 2025 г.“ и съм квалифициран TEFL, TKT и Jolly Phonics преподавател, като активно се включвам в множество национални и международни семинари и проекти по програмите на Еразъм+. Франкофон съм с 5 години преподавателска дейност и като учител по френски език в горен курс, като имам силно изразен афинитет към езиците и съм в процес на придобиване на ниво B1 към Италианския културен институт.

Имам увереност в потенциала, да създавам и развивам, да творя и да вдъхновявам, да оставям следа и да подкрепям развитието на хората около мен, започвайки с децата в класната стая, но и разпростирайки се далеч извън рамките на училищната сграда, достигайки до всяко семейство и учител, в чието лице срещна съмишленик. Виждам себе си като новатор, визионер и проактивен млад човек, който има достатъчно жизнени сили, силна мотивация и готовност да създаде подкрепяща среда, предлагаща качествено образование, работеща иновативна структура на обучение в начален етап, силно застъпено внимание към развитието на уменията: самостоятелност, критично мислене и самокритичност, отношение към детайла и поглед към голямата картина, кооперативност и стремеж към постоянно личностно усъвършенстване.