ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ ПРИ УЧЕНИЦИТЕ ОТ РОМСКИ ПРОИЗХОД В УЧИЛИЩНА СРЕДА
Ключови думи :
приобщаващо образование, културна идентичност, ромски произходАбстракт
Изследването анализира атитюдите на родителите към образователната интеграция на деца от ромски и не-ромски произход, акцентирайки върху социално-икономически фактори, културни различия и междуличностни отношения. Прилагайки качествен методологичен подход, включващ интервюта и анализ чрез Atlas.ti, студията идентифицира ключови области за подобрение в образователната система. Резултатите подчертават нуждата от засилена културна сензитивност, обучение на учителите за културна компетентност и насърчаване на приобщаването. На основата на данните изследването предлага разработването на стратегии за подкрепа на културното многообразие и междукултурния диалог, за да се гарантира по-добра образователна интеграция и уважение към всички ученици.