ПРЕПОДАВАНЕ И УСВОЯВАНЕ НА ПРАВИЛА В ЧАСА НА КЛАСА
Ключови думи :
правила, час на класа, насоки за преподаване и усвояване на правилаАбстракт
Правилата са ключов компонент от позитивната педагогическа стратегия в часа на класа. От ефективността на тяхното създаване, усвояване и спазване зависи не само качеството на училищната
дисциплина и поведението на учениците, но и техните академични постижения и изграждането на успяващи учещи се общности.
В статията се разглеждат същността и характеристиките на
правилата, видовете правила в часа на класа и основните подходи за тяхното усвояване и подкрепа на учениците за спазването им.
Предлага се модел за преподаване и усвояване на групи правила в часа
на класа: процедурни, академични, правила за морал и ценности, за култура на поведение и общуване, за социално отговорно поведение, за безопасно поведение.
Анализират се основните насоки за запознаване на учениците с правилата и подходи за тяхното спазване в начална училищна възраст. Посочват се и основни дейности в часа на класа при нарушаване на правилата.