ПРЕПОДАВАНЕ И УСВОЯВАНЕ НА ПРАВИЛА В ЧАСА НА КЛАСА

Автори

  • Любен Витанов Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

правила, час на класа, насоки за преподаване и усвояване на правила

Абстракт

Правилата са ключов компонент от позитивната педагогическа стратегия в часа на класа. От ефективността на тяхното създаване, усвояване и спазване зависи не само качеството на училищната
дисциплина и поведението на учениците, но и техните академични постижения и изграждането на успяващи учещи се общности.

В статията се разглеждат същността и характеристиките на
правилата, видовете правила в часа на класа и основните подходи за тяхното усвояване и подкрепа на учениците за спазването им.

Предлага се модел за преподаване и усвояване на групи правила в часа
на класа: процедурни, академични, правила за морал и ценности, за култура на поведение и общуване, за социално отговорно поведение, за безопасно поведение.

Анализират се основните насоки за запознаване на учениците с правилата и подходи за тяхното спазване в начална училищна възраст. Посочват се и основни дейности в часа на класа при нарушаване на правилата.

Авторска биография

  • Автор: Любен Витанов, Софийски университет "Св. Климент Охридски"

    Доц. д-р Любен Витанов е преподавател в СУ „Св. Кл. Охридски“, ФНОИ, катедра „Начална училищна педагогика“. Неговите области на научни интереси са методиката на педагогическата работа в часа на класа, методиката на обучение по технологии и предприемачество, методите за активно учене и др. Има повече от 50 научни публикации. Автор е на национално одобрени учебници и учебни помагала за ученици от първи до осми клас.

    Контакт:

    Адрес: София, бул. „Шипченски проход“ № 69A.

    Електронна поща: lvitanov@uni-sofia.bg

     

Файлове за сваляне

Публикуван

2021-01-04

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания