ФОРМИРАНЕ НА ЛИТЕРАТУРНИ УМЕНИЯ И СТИМУЛИРАНЕ НА ТВОРЧЕСКИТЕ ЗАЛОЖБИ У УЧЕНИЦИТЕ ОТ III КЛАС ПРИ ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА ВИРТУАЛНА УЧЕБНА СРЕДА
Ключови думи :
литературни умения, виртуална класна стая, синхронно виртуално преподаване, начална училищна възрастАбстракт
В настоящата статия са представени възможностите за формиране на литературни умения и за стимулиране на творческите заложби на третокласниците във виртуална учебна среда, комбинираща асинхронна и синхронна форма на преподаване и учене. Представено е кратко теоретично проучване за спецификите на виртуалните учебни среди и основните аспекти на формирането на литературни умения в начална училищна възраст. За да се анализира поставеният въпрос, през втория срок на учебната 2019/2020 година е проведено изследване с 26 ученици от III клас, които участват в клуб по извънкласно четене, реализиран в дистанционна форма на обучение чрез използването на Google Classroom. Основните изводи от изследването показват, че комбинацията от синхронна и асинхронна виртуална учебна среда има потенциала да подобри литературните умения на третокласниците, да стимулира самостоятелната им работа и творческа изява, да развие дигиталните им компетентности.