ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ В (НАЧАЛНОТО) ОБРАЗОВАНИЕ: ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ И ПРИЛОЖНИ ПЕРСПЕКТИВИ

Автори

  • Любка Алексиева Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

електронни образователни ресурси, дигитални ресурси, качество на е-ресурсите, компетентности на учителите за избор, модифициране и използване на е-ресурси.

Абстракт

Статията представя теоретично проучване на електронните ресурси като педагогически феномен. Изследователският фокус е в областта на началното училищно образование, но голяма част от научните резултати се отнасят и към останалите етапи на училищното образование. Изследвани са различни аспекти на феномена “образователни е-ресурси”, свързани не само с изясняване на същността му, но и с класифициране на различните видове е-ресурси и представяне на възможностите и ограниченията на е-ресурсите в обучението. Ключов аспект на изследването е качеството на е-ресурсите и критериите за неговото оценяване, но основният акцент е поставен върху необходимите компетентности на учителите от 21-ви век за работа с е-ресурси. Като такива са изведени компетентностите за ефективен избор и критична оценка на готови е-ресурси, които се допълват от компетентностите за адаптиране и модифициране на е-ресурси. В заключение е очертана необходимостта от актуализиране на учебните планове и програми за обучение на бъдещите начални учители в контекста на тези компетентности и са поставени въпроси за бъдещи изследвания.

Авторска биография

  • Автор: Любка Алексиева, Софийски университет "Св. Климент Охридски"

    Д-р, доцент във Факултета по науки за образованието и изкуствата.

    Област на научни интереси - педагогика на обучението по математика и информационни технологии в началните класове.

    Е-mail: l.aleksieva@fppse.uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

2020-08-22

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания