СТРАТЕГИИ ЗА РАЗВИТИЕ КОМПЕТЕНТНОСТИТЕ НА СТУДЕНТИ В ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ ЧРЕЗ ОБУЧЕНИЕ В КРЕАТИВНОСТ С ТЕХНИКАТА НА КОЛАЖА

Автори

  • Гергана Михайлова Автор

Ключови думи :

обучение в креативност, техника на колажа, формиране на умения у студентите – бъдещи учители, художествени произведения, детска градина

Абстракт

Статията проследява детайлно целенасоченото обучение и изграждане на умения със студенти от педагогически специалности в техниката на колажа и влиянието ѝ за създаване на нагласи като провокация за креативност, комбинативност и творческо мислене. Чрез създадените компетентности студентите се предполага успешно да реализират креативни дейности с деца от предучилищна възраст. Публикацията се базира и на задълбочени наблюдения в изследователски план на авторови проучвания, с фокус върху колажа като фрагмент от изобразителното изкуство и съществена част от модерното изкуство. Създаден с цел да провокира, колажът се интерпретира и прилага в различни сфери на изобразителното изкуство, но е и компонент в обучението на децата от предучилищна възраст чрез изобразителните дейности в смесените техники. Това е съществена част от заложената изследователска програма за обучение в креативност. Друг акцент в настоящото изследване се явява креативността, с техниката на колажа при интерпретиране на „Слънчогледите“ на Винсент Ван Гог. Резултатите от изследването проследяват дадените зависимости, динамика, идентифициране и интерпретиране на съответните процеси в заложената проблематика, като се отчитат добрите практики за работа с колаж както при студентите, така и при децата и се очертават изследователски въпроси към бъдещи публикации.

Файлове за сваляне

Публикуван

2024-11-11