СРАВНЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ МОДЕЛИ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ, РЕПУБЛИКА СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ И СЪРБИЯ

Автори

  • Светозар Петров Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Ключови думи :

училищно образование, структура, България, Република Северна Македония, Сърбия, сравнение

Абстракт

Целите на тази статия са две. Първата е да се направи описание на структурните модели на училищното образование в България, Република Северна Македония и Сърбия. Да се покаже как изглеждат основното и средното образование с различните цикли и периоди, които включват. Това описание е на основата на главните образователни нормативни документи в държавите и на информацията в големите образователни бази данни в интернет.

Втората цел е да бъде направено сравнение между трите структурни модела и да се направи заключение повече прилики или повече разлики има между тях.

Трите държави са сравнени поради сходните си социални, политически и икономически характеристики. В по-голяма степен приликите са между Република Северна Македония и Сърбия. България се отличава от своите две съседки по броя класове в различните образователни степени и по организацията на професионалното си образование.

Авторска биография

  • Автор: Светозар Петров, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Докторант във Факултета по науки за образованието и изкуствата.

    E-mail: svetozar88@abv.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

15.07.2021

Брой

Раздел (Секция)

Чуждестранен опит и сравнителни изследвания