ОЦЕНКА НА СТУДЕНТИ В ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ ЗА РИСКОВЕТЕ И ПОЛЗИТЕ ОТ МРЕЖАТА И ВЪЗПРИЕМАНИТЕ СОЦИАЛНИ НОРМИ
Ключови думи :
виртуална среда, социални норми, идеално тяло, критично мисленеАбстракт
В статията са представени резултатите от качествено изследване, проведено със 134 студенти в магистърски програми в педагогическата сфера на възраст 25 – 50 години. Основните въпроси, на които е потърсен отговор, са: каква е оценката на потребителите за начина на ползване на Мрежата, в каква степен и посока са осмислените ползи и рискове в тази връзка и какви са възприеманите социални норми и послания във виртуалното пространство. Резултатите отразяват превес на възприеманите позитиви спрямо негативи, свързани с Мрежата, както и акцент върху дигиталната компетентност от страна на потребителите. По отношение на представите за идеалното тяло, успешния човек и съвременния човек резултатите показват, че социалните норми имат своето място, което е паралелно с изгражданата и поддържана субективна оценка. Изследването и анализът са насочени към активна нагласа за рефлексия и себерефлексия и критично мислене по отношение на възприеманата информация и даването на послания в тази връзка и към учениците.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2022 Маргарита Бакрачева, Милен Замфиров
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.