ВЪЗГЛЕДИ НА УЧИТЕЛИТЕ ЗА ЕЗИКОВОТО И КУЛТУРНОТО МНОГООБРАЗИЕ В ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ И В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ (на английски език)

Автори

  • Ставрула-Елисавет Калиондзи Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Ключови думи :

учители, езиково многообразие, културно многообразие

Абстракт

Статията разглежда възгледите на учителите за езиковото и културното многообразие на децата в предучилищна възраст и в началното училище. Възгледите на учителите разкриват, че техните знания са ограничени и от тях се иска да преподават на учениците въз основа на личните си убеждения и усилия. Липсата на познания на учителите за езиковото и културното многообразие се отразява както на прекия им контакт с децата, така и на отношенията на сътрудничество с техните родители. Това предполага проблеми в общуването между тях, които на свой ред се отразяват на образованието на децата, които имат езиково и културно многообразие. Ето защо е подчертана необходимостта от обучение на учителите, за да могат те ефективно да използват културния и езиковия капитал на децата и техните семейства на всички нива.

Авторска биография

  • Автор: Ставрула-Елисавет Калиондзи, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Докторант.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата

    Научни интереси: предучилищна педагогика, интеркултурно образование

    E-mail: staurou.kall@yahoo.gr

     

Файлове за сваляне

Публикуван

30.12.2022

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания