СТРАТЕГИИ ЗА СПРАВЯНЕ С ПРЕДИЗВИКАТЕЛНОТО ПОВЕДЕНИЕ ПРИ РАБОТА С ДЕЦА

Автори

  • Александър Ранев Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Ключови думи :

предизвикателно поведение, поведенчески стратегии, управление на поведението, мениджмънт на класа

Абстракт

Децата с предизвикателно поведение са една от най-уязвимите групи по отношение на отпадане от училище, отхвърляне от общността и често са обект на физическа агресия, социално изключване. Работата с тях и оказването на подкрепа придобива все по-голяма актуалност. Възможностите за реакция от страна на специалистите са важно значение за ефективното овладяване на детското поведение. Настоящият материал е насочен именно към открояване на някои ефективни стратегии за справяне с предизвикателното поведение.

Авторска биография

  • Автор: Александър Ранев, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Главен асистент, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата, катедра „Социална педагогика и социално дело“.

    Научни интереси: педагогика, теория на възпитанието, мениджмънт на класа, подкрепа на позитивното поведение.

    E-mail: a.ranev@fppse.uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

30.12.2022

Брой

Раздел (Секция)

Добри педагогически практики