ИНДИВИДУАЛНИ РАЗЛИЧИЯ МЕЖДУ СТУДЕНТИ ОТ СОЦИАЛНИ И ТЕХНИЧЕСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ ПО ЛИЧНОСТНАТА ЧЕРТА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ

Автори

  • Мартин Ценов Софийски университет „Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

емоционална интелигентност, личностна черта, емоции, кариерно развитие

Абстракт

Настоящата статия има за цел да представи резултатите от изследване по модел за емоционалната интелигентност като личностна черта при студенти от социални и технически специалности. Изследването е осъществена върху извадка от 170 изследвани лица от различни университети. От тях 78 (47%) от изследвани лица са мъже, а 95 (53%) – жени. Въз основа на проведеното изследване се установиха значими различия между студентите от социални науки и техническите специалности. По-конкретно студентите от социални науки се оценяват като по-емоционално компетентни, общителни, ефективни и сензитивни спрямо тези, които изучават технически специалности. Също така се установиха някои полови различия по отношение на себевъзприетите емоционални характеристики.

Авторска биография

  • Автор: Мартин Ценов, Софийски университет „Св. Климент Охридски"

    Главен асистент, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата

    Научни интереси: психология на развитието, психология на личността, емоции и емоционална регулация, емоционална интелигентност

    Web of Science ResearcherID: KFR-1904-2024

    E-mail: mjcenov@uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

30.09.2023

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания