РЕЗИЛИАНС ПОДХОД ПРИ СУПЕРВИЗИЯ НА СПЕЦИАЛИСТИ ОТ ОТДЕЛ „ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО“
Ключови думи :
супервизия, резилианс подход, социалнопедагогическа работа, специалисти от отдел „Закрила на детето“, клиенти, деца и родители в рискАбстракт
Настоящата статия цели определяне характера на връзката между супервизията и резилианс подхода в практическото ѝ прилагане при специалисти от отдел „Закрила на детето“. Супервизията е разгледана теоретично, като е изведена възможността за нейното концептуализиране през различни теории. В тази връзка е представен подходът резилианс като еклектична концепция за подкрепа чрез силните страни на личността. Теоретично са изведени фактори за резилианс, които помагат на хората за справяне след преживени травматични събития. Супервизията е разгледана теоретично и емпирично в две полета за подкрепа. Първото е емоционална подкрепа на супервизора към чувствата и преживяванията на супервизирания специалист и повишаване на професионалните му компетентности. Второто поле цели индиректна подкрепа към клиента на социалнопедагогическа помощ при работата по случай. Емпиричното проучване е качествено изследване на ежемесечни доклади от проведени супервизии с 45 специалисти, работещи в отдел „Закрила на детето“ към дирекция „Социално подпомагане“ в област Пазарджик и област Пловдив за период от една година.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2023 Яна Станева
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.