ЕВОЛЮЦИЯ НА ПОНЯТИЕТО „ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ“ В МЕЖДУНАРОДНИТЕ ДОКУМЕНТИ

Автори

Ключови думи :

приобщаващо образование , международни документи

Абстракт

Приобщаването в съвременния свят е понятие, чието съдържание е разгърнато на различни нива – като феномен, като приоритет, като ценност, като цел и т.н.

Дефинирано е в документи на различни международни институции и организации като УНИЦЕФ, ЮНЕСКО, Съвета на Европа, ООН, Европейския съюз и др.

Целта на настоящата статия е да представи основните положения в дефинициите на приобщаващото образование в нормативните документи на международни институции и организации.

 

 

Авторска биография

  • Автор: Лилия Лозанова, Шуменски университет “Епископ Константин Преславски”

    доцент, д-р,
    катедра „Педагогика и УО“

    Научни интереси: медийно образование, мобилно обучение.

    Е-mail   l.lozanova@shu.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

29.12.2023

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания