ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА STEM/STEAM ОБУЧЕНИЕ СЪОБРАЗНО УЧЕБНАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ ЗА НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ
DOI :
https://doi.org/10.60059/ESS.2024.7.3-25Ключови думи :
STEM/STEAM обучение в началните класове, STEM/STEAM дейности, родинознание, човекът и природата, човекът и обществото, математика, технологии и предприемачество, музика, изобразително изкуствоАбстракт
Настоящата публикация отразява резултати от изследване по международен проект по програма Еразъм+ на тема: STEM/STEAM в началното училище: мисията възможна (S.TEMPO project)1. Извършен е анализ на учебна документация (Държавните образователни стандарти и учебни програми) и е направено картографиране на учебното съдържание, което дава възможност да се очертаят методически варианти за интегрирането на STEM/STEAM дейности в учебния процес по заложените в учебния план учебни предмети за началното училище в България. Специално внимание в анализа е обърнато на следните учебни предмети: родинознание, човекът и природата, човекът и обществото, математика, технологии и предприемачество, музика и изобразително изкуство. Резултатите от картографирането могат да послужат като основа за надграждането на учебното съдържание в началното училище. В същото време те могат да се превърнат в база за подготовка на бъдещи учители и да послужат за организирането на обучения и квалификационни курсове за начални учители, като дадат насоки за успешно интегриране на STEM/STEAM идеи в учебния процес.
1 Erasmus+ Project 2023-1-BG01-KA220-SCH-000153002: STEM/STEAM in Primary School: Mission Possible (S.TEMPO)
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2024 Iliana Mirtschewa, Lyubka Aleksieva
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.