ПЕДАГОГИЧЕСКИ ИНТЕРВЕНЦИИ ЗА УЧЕНИЦИ С ЛЕКА УМСТВЕНА ИЗОСТАНАЛОСТ В ГРЪЦКИТЕ НАЧАЛНИ УЧИЛИЩА
Ключови думи :
лека умствена изостаналост, педагогически интервенции, учене, увреждания, специално образованиеАбстракт
Целта на обществото и на образованието през 21 век е да премахнат дискриминацията и предразсъдъците между отделните хора. Децата с лека умствена изостаналост са категория ученици със специални образователни потребности, която често се бърка с други категории деца със специални образователни потребности. Има очевидни разлики между учениците с лека степен на умствена изостаналост и тези с някаква форма на речева патология, както на образователно равнище, така и по отношение на социалните взаимоотношения между тях (Tzouriadou, Anagnostopoulou, 2011). От 2000 г. насам образователната политика в Гърция има за цел да интегрира учениците със специални образователни потребности, в резултат на което много ученици с умствена изостаналост посещават общообразователно училище и следват обща учебна програма с другите ученици, адаптирана или не адаптирана (Vlachou-Balafa, 2000: 79-100). Децата с лека умствена изостаналост, които посещават основно училище, често получават паралелна подкрепа или посещават интеграционни класове. Интеграционните класове в началните училища имат за цел да подпомагат, укрепват и подкрепят ученици с умствена изостаналост по двата основни предмета - език и математика. Така според своите възможности ученикът може да преодолее трудностите си и да се адаптира към общата учебна програма. Материалът разглежда обучителните интервенции, прилагани от учителите по специално образование в гръцките общообразователни начални училища към ученици с лека умствена изостаналост.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2023 Томай-Мария Андреопулу, Нели Василева
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.