ОБУЧЕНИЕ И ПОДКРЕПА НА ДЕЦА С ТЕЖКИ И ДЪЛБОКИ МНОЖЕСТВЕНИ УВРЕЖДАНИЯ ВЪВ ФЛАМАНДСКАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА (БЕЛГИЯ)
Ключови думи :
деца с тежки и дълбоки множествени увреждания, обучение и подкрепа за личностно развитие, фламандска образователна системаАбстракт
Настоящата статия поставя фокус върху обучението на деца с тежки и дълбоки множествени увреждания и представя преглед на нормативната уредба, организацията и практиките за подкрепа и обучение на тази група ученици във фламандската образователна система. В рамките на изложението са разгледани историческото развитие и съвременните модели за обучение на деца и ученици с тежки и дълбоки множествени увреждания, нормативната уредба, визията и характеристиките на различните аспекти на обучението на деца и ученици с тежки и дълбоки множествени увреждания в Белгия. Представено е описание на практиките по оценка на индивидуалните потребности на визираната група деца и ученици, на процеса на образователно планиране, организацията на обучението им в системата на образователните институции в Белгия, механизмите за изготвяне на индивидуален учебен план и индивидуални учебни програми и оценяване на постигнатите резултати от обучението на ученици с тежки и дълбоки множествени увреждания във фламандската образователна система.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2023 Магдалена Хаджиева

Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.