ГОТОВНОСТ НА УЧИТЕЛИТЕ ЗА АДАПТИРАНЕ НА УЧЕБНОТО СЪДЪРЖАНИЕ ЗА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ В ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ В КОНТЕКСТА НА ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Ключови думи :
адаптация на образователното съдържание, приобщаващо образование, деца със специални образователни потребности, професионално развитие на учителитеАбстракт
В настоящата научна статия се разглеждат увереността и компетентността на детските и ресурсните учители за адаптиране на учебното съдържание за деца със специални образователни потребности в контекста на приобщаващото образование. Изследването, което включва емпирични данни от 20 детски и ресурсни учители от 10 детски градини, разкрива съществени различия в самооценката на учителите за техните способности в зависимост от специфичната им роля и професионална подготовка. Изненадващо, възпитателите оценяват адаптивните си умения по-високо, докато ресурсните учители имат по-ниска самооценка, въпреки специализираната си подготовка. Резултатите подчертават значението на непрекъснатото професионално развитие и допълнителното обучение на ресурсните учители за подобряване на самочувствието им и повишаване на адаптивните им умения. Настоящото проучване подчертава също така значението на по-доброто разбиране и признаване на специфичните предизвикателства и нужди, свързани с адаптирането на учебното съдържание за деца със специални образователни потребности в контекста на приобщаващото образование.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2023 Калоян Дамянов
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.