ОТРАЖЕНИЕ НА СОЦИАЛНАТА ИЗОЛАЦИЯ ВЪРХУ ЕЖЕДНЕВИЕТО НА ЗРИТЕЛНО ЗАТРУДНЕНИТЕ ЛИЦА

Автори

  • Маргарита Томова Софийски Университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

социална изолация, зрително затруднени, достъп, ежедневни дейности, превенция, COVID-19

Абстракт

Социалната изолация е предизвикателство за всеки, когато не е личен избор. Поставени пред ситуация на скоростно адаптиране към неестествения ритъм и ежедневие, хората търсят стратегии за справяне. Дистанционна форма на работа, обучение, общуване, пазаруване, до този момент прилагани инцидентно, сега се превръщат в единствена възможност. В настоящата статия е направен обзор на мерките, които повечето организации на и за слепи са предприели, за да предлагат актуална информация на своите потребители, за да покрият необходимостта им от достъп, да ги запознаят с алтернативни форми на обучение, комуникация, социални дейности, технологии и колкото е възможно, да намалят усещането за изолиране. Как се отразяват това социално дистанциране и изолация на зрително затруднените лица, срещат ли затруднения с ежедневните си дейности и справят ли се с наложените ограничения и мерките за превенция от заразяване? За целта бе проведено проучване сред 26 лица с нарушено зрение за отношението им към въведените ограничителни действия, възможността да изпълняват всекидневните си занимания, както и анализ на положителния и отрицателния отпечатък в личен аспект.

Авторска биография

  • Автор: Маргарита Томова, Софийски Университет "Св. Климент Охридски"

    Ас. д-р Маргарита Томова
    Факултет по науки за образованието и изкуствата
    Катедра „Специална педагогика и логопедия“
    Контакт: Адрес: София 1574, бул. Шипченски проход №69A
    E-mail: mvenelinov@uni-sofia.bg

    Научни интереси: Брайловото ограмотяване, зрителното подпомагане и рехабилитация на слабовиждащите, тактилните материали в процеса на ранно ограмотяване при лицата с нарушено зрение, технологиите в обучението и ежедневието на незрящите. Брой публикации – 19.

Файлове за сваляне

Публикуван

15.08.2020

Брой

Раздел (Секция)

Специална педагогика и приобщаващо образование