Пролетен семестър
Разпис пролетен семестър
Във връзка със стартиране на Докторантското училище на ФНОИ от м. януари 2021 г., съгласно решение на ФС на ФНОИ от 20.10.2020 г. /Протокол № 16/ се предлагат следните курсове:
катедра Начална училищна педагогика :
проф. Илиана Мирчева:
1. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина STEM в началното училище – избираем докторантски курс;
2. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото в началните класове) – дисциплина STEM в началното училище – избираем докторантски курс;
3. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина Иновационни концепции и анализиране на резултатите от експериментално изследване в областта на екологичното образование – избираем докторантски курс;
4. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото в началните класове) – дисциплина Иновационни концепции и анализиране на резултатите от експериментално изследване в областта на екологичното образование – избираем докторантски курс;
5. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина Качествен анализ на резултатите от педагогическите изследвания в областта на началната училищна педагогика – задължително-избираем докторантски курс;
6. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото в началните класове) – дисциплина Качествен анализ на резултатите от педагогическите изследвания в областта на началната училищна педагогика – задължително-избираем докторантски курс;
7. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина Структуриране на дисертационно изследване в областта на дидактиката на околния свят, човекът и природата и човекът и обществото – избираем докторантски курс;
8. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото в началните класове) – дисциплина Структуриране на дисертационно изследване в областта на дидактиката на околния свят, човекът и природата и човекът и обществото – избираем докторантски курс;
9. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина Съвременни тенденции при запознаване на учениците от началното училище с природата и със социалната среда – задължително-избираем докторантски курс;
10. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото в началните класове) – дисциплина Съвременни тенденции при запознаване на учениците от началното училище с природата и със социалната среда – задължително-избираем докторантски курс.
Доц. Габриела Кирова:
1. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии) – дисциплина Диагностика на резултатите от обучението по математика;
2. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии) – дисциплина Приложни стратегии за осъществяване на интегративен подход в обучението по математика;
3. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии) – дисциплина Работа по проекти в обучението по математика;
4. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии – дисциплина Сравнителен анализ на съвременни български и чуждестранни учебници по математика.
Доц. Анна Георгиева:
1. Професионално направление 1.2. Педагогика и 1.3. Педагогика на обучението по … – дисциплина Академично писане и стилови особености на дисертационния труд /умения за презентиране на резултатите, подготовка на публикация/ – Група „Задължително-избираеми докторантски курсове“ – курсове, формиращи академични знания и компетентности (редовна, задочна, самостоятелна форма на обучение);
2. Професионална направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература; Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език) 1.2. Педагогика (Начална училищна педагогика) – дисциплина Литературни компетентности и читателска култура – Група 2.„Избираеми докторантски курсове, формиращи специфични изследователски знания и компетенции – по научното направление на докторантурата“ (редовна, задочна, самостоятелна форма на обучение)
3. Професионално направление: 1.2 Педагогика (Начална училищна педагогика); 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература; Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език) – дисциплина Специфика на езиковото обучение в родноезикова и в чуждоезикова среда – Група 2.„Избираеми докторантски курсове, формиращи специфични изследователски знания и компетенции – по научното направление на докторантурата“ (редовна, задочна, самостоятелна форма на обучение);
4. Професионално направление: 1.2. Педагогика (Начална училищна педагогика), 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература; училищна педагогика; Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език – дисциплина Алтернативни подходи в ограмотяването – Група 2.„Избираеми докторантски курсове, формиращи специфични изследователски знания и компетенции – по научното направление на докторантурата“ (редовна, задочна, самостоятелна форма на обучение);
5. Професионално направление: 1.2. Педагогика (Начална училищна педагогика), 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература; Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език – дисциплина: Стратегии за развитие на речеви умения на учениците от първи до четвърти клас – Група 2.„Избираеми докторантски курсове, формиращи специфични изследователски знания и компетенции – по научното направление на докторантурата“ (редовна, задочна, самостоятелна форма на обучение).
Доц. Любка Алексиева:
1. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии) – дисциплина Мултимедийни технологии в обучението по математика.
Доц. Николай Цанев:
1. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … – дисциплина ИКТ в изследователската работа по технологии и предприемачество – избираема учебна дисциплина;
2. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … – дисциплина Дидактически технологии в технологичното обучение (Технологии и предприемачество) – задължителна учебна дисциплина.
Гл. ас. д-р Илияна Симеонова:
1. Професионално направление 1.2. Педагогика … (Начална училищна педагогика) – дисциплина Компетентностен подход и иновации в началното училищна образование – избираема дисциплина;
2. Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по … (Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език) – дисциплина Дигитални технологии за обучение по чужд език – избираема дисциплина.
катедра Музика:
- Учебна програма по „Дигитална медийна компетентност“, – проф. Адриан Георгиев.
катедра Социална педагогика и соцеално дело :
- Учебна програма по Методология на емпиричното педагогическо дисертационно изследване – – задължително избираем докторантски курс – проф. Цецка Коларова;
- Учебна програма по Гражданско образование по правата на детето – избираем докторантски курс – проф. Цецка Коларова;
- Учебна програма по „Комуникация и техники за успешно публично представяне на дисертационния труд“ – автор – избираем докторантски курс – проф. Кл. Сапунджиева;
- Учебна програма по „Съвременни педагогически теории и изследователски подходи“ – задължително избираем докторантски курс – проф. Кл. Сапунджиева, проф. Н. Бояджиева;
- Учебна програма по „Теоретични и методически основи на приложение на консултирането и експертизата в педагогическото изследване“ – избираем докторантски курс – проф. Н. Бояджиева;
- Учебна програма по „Критичен анализ и подходи за избор на научни проблеми в дисертационно изследване в професионално направление „Педагогика“ – избираем докторантски курс – проф. Н. Бояджиева;
- Учебна програма по „Технологии и процедури на подготовка и защита на дисертационно изследване /област на висшето образование „Педагогически науки“/ – задължително избираем докторантски курс – проф. Н. Бояджиева, проф. Кл. Сапунджиева;
- Учебна програма по „Сравнително образование“ – задължително избираем докторантски курс – проф. Н. Попов.
катедра Визуални изкуства: по професионално направление 1.3 Педагогика на обучението по /медотика на обучението по изобразително изкуство/:
- Обекти на изследване на дисертационни трудове, свързани с изобразителното изкуство – проф. Л. Димитрова, гл.ас. В. Стоянова;
- Структура на дисертационен труд в професионално направление 1.3 Педагогика на обучението по /методикана изобразителното изкуство/ – проф. Л. Димитрова, гл.ас. Кр. Дренска;
- Обща история на изкуството I част – доц. М. Блажиева;
- Обща история на изкуствата II част- доц. М. Блажиева;
- Въведение в изкуствознанието – доц. М. Блажиева;
- Визуална култура – доц. М. Блажиева.
катедра Предучилищна и медийна педагогика
1. Методология за разработване на дисертационен труд по проблематиката на предучилищното образование /задължителна/на български език – проф. Р. Пенев;
2. Образование и фамилни интеракции /избираема/на български език – проф. Р. Пенев;
3. Превенция на деструктивното поведение/избираема/на български език – проф. Р. Пенев;
4. Изследователски технологии за ранно детско развитие и образование/избираема/на български език – проф. Л. Пенева;
5. Приложение на изследователските технологии в предучилищното образование – задължителна; на български език – проф. Р. Енгелс;
6. Съвременни европейски модели на предучилищно образование – избираема; на български език – проф. Р. Енгелс;
7. Интеркултурно образование /избираема / на български език – доц. Л. Спиридонова;
8. Интерпретация на научна литература/задължителна/на български език – доц. Л. Спиридонова;
9. Дигитална култура и образование-на български и англ. език-избираема – проф. Д. Данов;
10. Медийна и информационна грамотност – на български и англ. език-задължителна – проф. Д. Данов;
11. Развитие на компетенции на XXI-ви век: представяне, комуникация и управление –избираема – проф. Д. Данов;
12. Диагностика на готовността за училище/задължителна/на български език/- проф. Л. Малинова;
13. Корекционни и терапевтични възможности на изобразителното изкуство и изобразително-творческата дейност/избираема/на български език – проф. Л. Малинова;
14. Медии, журналистика, връзки с обществеността/избираема/на български език – проф. Б. Ангелов;
15. Медийна и комуникативна компетентност/избираема/на български език – проф. Б. Ангелов;
16. Емпатия и комуникация в обучението/избираема/на български език – проф. Е. Софрониева;
17. Методика на обучението по чужд език/избираема/на български език – проф. Е. Софрониева;
18. Лингвистични особености при усвояване на чужд език в детска възраст/избираема/на български език – проф. Е. Софрониева;
19. Intercultural Communication/избираема/на английски език – проф. Е. Софрониева;
20. Empathy and Communication in Education/избираема/на английски език – проф. Е. Софрониева;
21. Methodology of Foreign Language Teaching/избираема/на английски език – проф. Е. Софрониева;
22. Linguistic Features of Foreign Language Acquisition in Childhood/избираема/на английски език – проф. Е. Софрониева;
23. Digital culture and education, selective – проф. Д. Данов;
24. Media and information literacy – mandatory – проф. Д. Данов;
25. Development of 21st c. skills: presentation, communication, management-selective – проф. Д. Данов;
26. Comparative Preschool Education – избираема; на английски език – проф. Р. Енгелс;
27. Application of Research Methods in Preschool Education – задължителна; на английски език – проф. Р. Енгелс;
28. Contemporary European Models of Preschool Education – избираема; на английски език – проф. Р. Енгелс;
29. Art and Intercultural Education /избираема/ на английски език – проф. Л. Малинова;
30. Interpretation of Scientific Literature/задължителна/, на английски език – доц. Л. Спиридонова.
катедра Специална педагогика и логопедия
1. „Приобщаващо образование на деца и ученици със СОП”, 30 часа лекции – проф. М. Цветкова;
2. „Основи на обучението на деца и ученици с множество увреждания”, 30 часа лекции – проф. М. Цветкова;
3. „Сравнителна специална педагогика и образование”, 30 часа лекции – проф. М. Цветкова;
4. „Inclusive Education of Students with Special Educational Needs”, 30 часа лекции – проф. М. Цветкова;
5. „Foundations of education of children and students with multiple disabilities“, 30 часа лекции – проф. М. Цветкова;
6. “Comparative Special Education”, 30 часа лекции, проф. М. Цветкова;
7. „Брайл“ – базисно ниво – хорариум (10+0+20) – проф. М. Цветкова, гл.ас. М. Томова.
8. „Творческо опериране с научна литература“ – проф. Цв. Ценова;
9. „Подготовка и разработване на критичен теоретичен анализ на литературни източници по проблема на дисертацията (работа с каталог и анализ на натрупани теоретични източници по определен проблем)“- проф. Ем. Евгениева;
10. „ Презентация и портфолио на работата по дисертационния проблем“ – проф. Е. Евгениева;
11. „Невропсихологични аспекти на детската възраст – проф. Н. Василева;
13. „Основни принципи при разработването на дисертационен труд“, задължително-избираем курс, 30 часа, проф. дпн Милен Замфиров, доц. д-р Маргарита Бакрачева;
14. Насоки при подготовката на научна статия, задължително-избираем курс, 30 часа, доц. д-р Маргарита Бакрачева, проф. дпн Милен Замфиров.
Записването на докторантите за курсовете става чрез подаване на заявление до Декана на ФНОИ изпратено на е-mail: p.ruseva@fppse.uni-sofia.bg – инспектор УД: Петя Русева в срок от 1.12.2020 г. до 15.12.2020 г.
Съгласно Решение на ДС на ФНОИ от 20 ноември 2020 г. /портокал № 30/ за да стартира курс, трябва да бъдат записани минимум 3 човека, ако са по-малко, докторантите се насочват към друг курс.
УЧЕБНИ ПЛАНОВЕ
Форма на обучение: редовна и задочна
Методика на обучението по музика
Методика на обучението по изобразително изкуство
Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература
Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии
Методика на обучението в детската градина и началното училище по физическо възпитание и спорт
Методика на обучението в детската градина и началното училище по родинознание и природознание
Методика на обучението в детската градина и началното училище по техника и технологии
Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език
Форма на обучение: самостоятелна
Предучилищна педагогика
Специална педагогика
Логопедия
Начална училищна педагогика
Социална педагогика
Теория на възпитанието и дидактика
Медийна педагогика
Гражданско образование
Сравнително образование
Методика на обучението по музика
Методика на обучението по изобразително изкуство
Методика на обучението в детската градина и началното училище по български език и литература
Методика на обучението в детската градина и началното училище по математика и информационни технологии
Методика на обучението в детската градина и началното училище по физическо възпитание и спорт
Методика на обучението в детската градина и началното училище по родинознание и природознание
Методика на обучението в детската градина и началното училище по техника и технологии
Методика на обучението в детската градина и началното училище по чужд език
Заявление за допускане до предварително обсъждане
За въпроси, мнения и препоръки:
проф. дпн Милен Замфиров – координатор на докторантското училище
m.zamfirov@fppse.uni-sofia.bg