ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОСТИГАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКА ГРАМОТНОСТ ЧРЕЗ УЧЕБНОТО СЪДЪРЖАНИЕ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИИ В 8. КЛАС

Автори

Ключови думи :

стопански живот в Ново време, училищно историческо образование, икономическа грамотност, гражданско образование

Абстракт

Настоящата статия има за цел да изясни как учебното съдържание по предмета „История и цивилизации“ в 8. клас допринася за формирането както на представи за стопанския живот в Новото време, така и на икономическа грамотност на учениците. Изучаването на епохата от края на ХV до началото на ХХ век дава възможности на подрастващите да усвоят важни икономически понятия. Статията разглежда, анализира и сравнява актуалните учебници и учебните помагала с оглед поставената цел. Посочени са добрите примери в тях, които съдействат в най-голяма степен за изграждането на началната икономическа грамотност на учениците, която е важна част от формирането на тяхната гражданската култура. Знанията на младите хора за стопанския живот в миналото могат да бъдат полезни за тях предвид бъдещото им успешно включване в стопанския и социалния живот на българското общество.

 

Авторска биография

  • Автор: Георги Якимов, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Доцент, д-р, Исторически факултет.

    E-mail: g.yakimov@uni-sofia.bg

Файлове за сваляне

Публикуван

24.09.2022

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания