ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА STEM/STEAM ОБУЧЕНИЕ СЪОБРАЗНО УЧЕБНАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ ЗА НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ

Автори

Ключови думи :

STEM/STEAM обучение в началните класове, STEM/STEAM дейности, родинознание, човекът и природата, човекът и обществото, математика, технологии и предприемачество, музика, изобразително изкуство

Абстракт

Настоящата публикация отразява резултати от изследване по международен проект по програма Еразъм+ на тема: STEM/STEAM в началното училище: мисията възможна (S.TEMPO project)1. Извършен е анализ на учебна документация (Държавните образователни стандарти и учебни програми) и е направено картографиране на учебното съдържание, което дава възможност да се очертаят методически варианти за интегрирането на STEM/STEAM дейности в учебния процес по заложените в учебния план учебни предмети за началното училище в България. Специално внимание в анализа е обърнато на следните учебни предмети: родинознание, човекът и природата, човекът и обществото, математика, технологии и предприемачество, музика и изобразително изкуство. Резултатите от картографирането могат да послужат като основа за надграждането на учебното съдържание в началното училище. В същото време те могат да се превърнат в база за подготовка на бъдещи учители и да послужат за организирането на обучения и квалификационни курсове за начални учители, като дадат насоки за успешно интегриране на STEM/STEAM идеи в учебния процес.

1 Erasmus+ Project 2023-1-BG01-KA220-SCH-000153002: STEM/STEAM in Primary School: Mission Possible (S.TEMPO)

Авторски биографии

  • Автор: Илиана Мирчева, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Професор, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата, катедра „Начална училищна педагогика“.

    Научни интереси: STEM/STEAM обучение, екологично образование, обучение по родинознание, човекът и природата и човекът и обществото

  • Автор: доц. д-р Любка Алексиева, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Доцент, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата, катедра “Начална училищна педагогика”

    Научни интереси: STEM обучение, дигитално учене, иновации в обучението по математика и дигитални технологии

Файлове за сваляне

Публикуван

24.09.2024

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания