СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА ВЪЗГЛЕДИТЕ ЗА ОБУЧЕНИЕТО В ОНЛАЙН И ДИСТАНЦИОННА ФОРМА НА СПЕЦИАЛНИТЕ ПЕДАГОЗИ, ПРЕПОДАВАЩИ НА УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ В БЪЛГАРИЯ И ГЪРЦИЯ

Автори

  • Мира Цветкова-Арсова Софийски университет „Св. Климент Охридски“
  • Маргарита Томова Софийски университет „Св. Климент Охридски“
  • Аргирула Антониу

Ключови думи :

онлайн и дистанционно обучение, ученици със специални образователни потребности (СОП), специални педагози, сравнително проучване, България, Гърция

Абстракт

Статията представя в сравнителен план резултатите от проведено през 2020-2021 г. анкетно проучване сред специални педагози в България и Гърция, работещи с деца и ученици със специални образователни потребности (СОП) в онлайн и дистанционна форма. Проучени са различни аспекти от работата на специалните педагози, сред които: тяхната готовност за този формат на работа, вижданията им за компетенциите, които трябва да притежават, мнението им за резултатността на онлайн и дистанционната форма на обучение, онлайн платформите, които се ползват, трудностите, с които се сблъскват и пр.

Авторски биографии

  • Автор: Мира Цветкова-Арсова, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Факултет по науки за образованието и изкуствата

    Катедра „Специална педагогика“

    Контакт: адрес: София 1574, бул. „Шипченски проход“ No 69A

     Е-mail: mcvetkova@uni-sofia.bg

    Научни интереси в сферите на приобщаващото образование; обучение на зрително затруднени, сляпоглухи, деца с множество увреждания; обучение на деца от аутистичния спектър, ориентиране и мобилност; полезни умения; брайлово писмо; индивидуални учебни планове и програми; ранно въздействие и семейно подпомагане; рехабилитационна работа с възрастни зрително затруднени и с лица с множество увреждания; университетски учебни планове и програми и др.

    Брой публикации над 120.

  • Автор: Маргарита Томова, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Факултет по науки за образованието и изкуствата

    Катедра „Специална педагогика“

    Контакт: адрес: София 1574, бул. „Шипченски проход“ No 69A, Е-mail: mvenelinov@uni-sofia.bg

    Научни интереси в областта на Брайловото ограмотяване, Зрителното подпомагане и рехабилитация на слабовиждащите, Тактилните материали в процеса на ранно ограмотяване при лицата с нарушено зрение, Технологиите в обучението и ежедневието на незрящите.

    Брой публикации над 20.

  • Аргирула Антониу

    Магистър по Специална педагогика, специален педагог в Гърция

    Е-mail: argieanton@gmail.com

Файлове за сваляне

Публикуван

31.01.2022

Брой

Раздел (Секция)

Специална педагогика и приобщаващо образование