ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИТЕ УЧИЛИЩА В РАБОТАТА В ПРИОБЩАВАЩА СРЕДА
Ключови думи :
приобщаващо образование, общообразователни учителиАбстракт
Статията описва резултатите от проведени интервюта и отговорите на 123 общообразователни учители за оценката им относно получаването на подкрепа, разпознаването и възможностите за улесняване на работата им с четирите категории ученици, обхванати от Наредбата за приобщаващото образование – със специални образователни потребности, в риск, надарени и с хронични заболявания. Целта на изследването е очертаване на насоки от гледна точка на общообразователните учители за основните затруднения и възможности за подобряване на ефективността във всекидневната им работа. Отчетени са и факторите, свързани с възприемания стрес, и предложенията на учителите за подобряване на условията на работа. Резултатите показват диференцирани потребности и подкрепа на учителите за повишаване на постиганите резултати. Основни очертани предизвикателства са работата с ученици със СОП и екипността. Изведени са категоризирани като „външни“ и „вътрешни“ фактори, които оказват влияние на педагогическата практика. Резултатите ще бъдат използвани като входна информация за изготвянето на кратки ръководства и скринингови инструменти за улесняване на управлението на класната стая с хетерогенен състав ученици.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2025 Милен Замфиров, Маргарита Бакрачева
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.