Четене и специфичните му нарушения: Теоретични аспекти и социални перспективи
Заглавие: Четене и специфичните му нарушения: Теоретични аспекти и социални перспективи
Автор: Диана Игнатова
Издателство: Парадигма
ISBN: 978-954-326-098-0
Година: 2009
Книгата представя критичен анализ на съвременни литературни източници по проблемите на четенето. Разгледани са основни морфофункционални, познавателни и лингвистични аспекти с общотеоретичен характер. Основна цел е да се насочи вниманието към сложността и уникалността на процеса на овладяване на четенето. Във връзка с това се поставят на обсъждане специфичните нарушения на четенето, които се проявяват като особени трудности в обучението при някои деца в условията на образователната среда. Представени са данни за честотата на разпространението им в световен мащаб. Разгледани са основните подходи за идентификацията им. Очертани са параметрите на образователните реалности, като е поставен акцент върху някои особености при структурирането на учебната среда за децата със специфични нарушения на четенето.